|
'Vroeger' was niet beter
|
Er is geen reactie op 'Binnenstedelijke ondernemers en 'vroeger'' Laat een reactie achter |
 Mirandacamera.com Miranda dx-3 was een van de laatste camera's van het populaire cameramerk MIranda die verrassend ter ziele ging in 1978.
09-05-2009
Mensen veranderen niet echt, hun gewoontes en behoeften blijven hetzelfde, alleen hoe mensen zich uiten verandert. Veel binnenstedelijke ondernemers klagen dat zij weinig bezoekers hebben. Men doet net voorkomen alsof het "vroeger" beter was. Maar was het vroeger beter? 'Vroeger' liepen klanten jouw winkel wel een stuk of tien keer in en uit vordat zij een aankoop deden en de bedragen waren vele malen lager. Tegenwoordig bekijkt een klant veel websites en als hij besluit een aankoop te gaan doen dan weet hij het heel zeker en geeft hij relatief meer geld uit. Maar als je in de winkel staat is het wel minder gezellig.
Ik werkte begin jaren '80, ik was toen 18, in een electronica- en camerazaak en wat ik mij kan herinneren van die tijd was de hoeveelheid folders die over de toonbank gingen en dat wij gemiddeld 15 camera's per week verkochten. Ik stond laatst in de rij bij de fotograaf en zij verkochten volgens mij tussen 16:30 en 17:00 op zaterdagmiddag 15 camera's. Die mensen kwamen binnen en vroegen naar heel specifieke camera's en twijfelden nauwelijks. Wat een verschil met 10 camera's op de toonbank en 2 uur praten, om dan te horen "ik moet er over nadenken".
|
Er is geen reactie op 'Binnenstedelijke ondernemers en 'vroeger''
|
 |
(18-04-2010) Afgelopen vrijdagnacht raakte ik in discussie met twee prototypische SP-ers. Ze kennen mijn politieke betrokkenheid, flirten met het idee om op mijn partij te gaan stemmen, maar stemmen uiteindelijk toch vertrouwd. Ik begrijp heel goed wat ze interessant vinden bij mijn partij: onze roep naar kleinschaligheid, maar wel naar stedelijke proporties. Ik weet ook waar de pijnpunten zijn: onze roep om transparantie. Overmoedig geworden door enkele lezingen filosofie en enkele glaasjes bier besloot ik tot een experiment. Er zijn 2 reacties op 'Ongewenste vrijheid van meningsuiting' Laat een reactie achter |
 |
(04-03-2010) Een ontnuchterende verkiezingsuitslag. D66 maakt een iets mindere spectaculaire groei dan verwacht; een nek-aan-nek-race tussen PvdA en GroenLinks (GL), met als winnaar GL; gewoonNijmegen (gN) bewijst dat er een tweedeling bestaat in Nijmegen en weet hiervan te profiteren: felicitaties zijn op zijn plaats.
Er is geen reactie op 'Almere aan de Waal' Laat een reactie achter |
 |
(23-05-2009) Laatst had ik een gesprek met een vriend werkzaam in de SEO-industrie en hij was zo trots dat hij zijn klanten precies kon vertellen hoeveel kliks ze via hem hadden verdiend. Hij keek me ongelovig aan toen ik hem vertelde dat hoe groter zijn succes nu, hoe eerder deze in de toekomst zou ophouden. Mijn stelling is dat wanneer het enige verdienmodel voor uitgevers gebaseerd is op 'doorklikken' dit verschraling van het Web zal betekenen! Er is geen reactie op 'CTR leidt tot slechte sites' Laat een reactie achter |
 |
(20-05-2009) In 1997 schreef ik mijn eerste artikel met als titel 'Content is King!': een aanval op de misconceptie dat een leuk uitziende website een garantie was voor succes, sterker nog dat vormgeving alles was. Ik haalde mijn gelijk, maar sinds kort lijkt de discussie weer op te laaien. Er is geen reactie op 'Content is still King' Laat een reactie achter |
 |
(19-05-2009) De laatste tijd valt mij steeds vaker op dat ondernemers koffie drinken zonder melk en suiker. Ik spreek gemiddeld 40 ondernemers in de week en bijna allemaal drinken zij hun koffie zwart en zonder suiker. Hun werknemers daarentegen gaan zich makkelijk te buiten aan allerlei frivoliteiten. Daarom tijd voor een nieuwe theorie! Er zijn 2 reacties op 'Koffie zwart graag!' Laat een reactie achter |
 |
(18-05-2009) In een poging om sympathie op te wekken waarschijnlijk brengen de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) vandaag het nieuws dat banken 31 miljoen schade hebben geleden door pinpasfraude. Dit gebeurt door het zogenaamde Skimmen. Het grappige is dat al heel snel duidelijk wordt dat de winkelier hier voor moet opdraaien, nou dat is wel heel erg flauw. Het Skimmen hebben de banken aan zichzelf te danken en zij wenden hun risico's tot nu toe voornamelijk af op de consument. Er is geen reactie op 'Skimmen door gierigheid van de banken' Laat een reactie achter |
|
|
|
|