Aldo Paula
theBlog
18-04-2010
Ongewenste vrijheid van meningsuiting
13-04-2010
Rob Oudkerk, serietaxatiefoutenmaker
04-03-2010
Almere aan de Waal
28-02-2010
Waarom Stadspartij Nijmegen NU!
23-05-2009
CTR leidt tot slechte sites
20-05-2009
Content is still King
19-05-2009
Koffie zwart graag!
18-05-2009
Skimmen door gierigheid van de banken
09-05-2009
Binnenstedelijke ondernemers en 'vroeger'
03-05-2009
Air Yeezy Craze
11-07-2008
Stad2.0
theNews
30-10-2012
Kerst 2012
05-11-2012
Sinterklaas in Nederland 2012
29-10-2012
Schrijver Bernlef overleden
17-10-2012
Anouk naar Eurovisie Songfestival 2013
03-10-2012
Schrijver Roelf Bolt overleden
01-10-2012
Bijlmer Parktheater lanceert Bijlmer Jazz
19-09-2012
Dochter voor Robbie Williams
theFilmNews
12-11-2018
Marvel-bedenker Stan Lee overleden
12-11-2018
Shortcutz: Scrambled
11-11-2018
Sociaal drama Ray & Liz wint Gouden Alexander
11-11-2018
Monica Geuze rol in Wat Is Dan Liefde
12-11-2018
Nominaties European Film Awards 2018 bekend gemaakt
09-11-2018
European Animation Awards nominaties voor twee Nederlandse
08-11-2018
Minister Van Engelshoven opent InScience filmfestival
theBlog > Content is still King

Content is still King! What the f@#$% is Content?

Er is geen reactie op 'Content is still King' Laat een reactie achter
Aldo Paula
De Google-resultaten voor "Terminator Salvation" tonen duidelijk meer van hetzelfde en alleen bij nieuws zien we twee 'echte' artikelen, die ook nog afwijkend zijn en Google verwijst naar de andere nieuwsartikelen met de term 'verwante artikelen'.
20-05-2009

In 1997 schreef ik mijn eerste artikel met als titel 'Content is King!': een aanval op de misconceptie dat een leuk uitziende website een garantie was voor succes, sterker nog dat vormgeving alles was. Ik haalde mijn gelijk, maar sinds kort lijkt de discussie weer op te laaien.

Eigenlijk hadden mijn artikelen voor een blad voor media-uitgevers meestal de strekking: goede 'content' en goede 'usability' zijn bijna de garantie tot succes. Ik verafschuwde het overdreven belang dat aan kunstenaars en IT-specialisten in die tijd werd gegeven die alleen resulteerde in een lege website. Ik brak regelmatig een lans voor heldere verdien-modellen, maar in die tijd streefde iedereen uitsluitend naar marktaandeel. Na de dot-com crash van 2000 duurde het tot 2006 dat ik echt kon aantonen dat content gelijk stond aan succes.

En toen ging het weer fout


De reclamegelden werden op het Web, na het uiteenspatten van het internet-zeepbel in 2000, uitsluitend nog verdeeld onder de zogenaamde A-merken. Dus websites van bedrijven die in het offline segment A-merken waren kregen de reclamegelden, dat andere websites succesvoller waren scheen niet te deren. De bezoekers waren te vinden bij de websites die interessante 'content' hadden, maar konden deze dus niet te gelde maken. De websites van het bedrijf waar ik werk bijvoorbeeld haalde recordbezoekersaantallen, maar dit leidde niet tot extra advertentie-inkomsten. Toen deed Google AdSense haar intrede in 2005 en ineens verdienden wij en alle andere websites met veel bezoek aan hun bezoekersaantallen. Mijn punt was dus gemaakt.

Met AdSense deed ook contextgevoelige advertentieplaatsing haar intrede en dit toonde aan dat bij een bepaalde 'content' de juiste advertentie getoond werd. Mijn punt werd nogmaals bevestigd.

Maar ineens staan er allerlei slimme ondernemers op en die gaan sites kopiëren en er komt heel veel van hetzelfde. Ook de A-merken beginnen dit te doen en het lijkt alsof iedereen zo'n beetje exact dezelfde content heeft. Het maakt ineens niet meer uit of ik nu de Volkskrant lees, de Telegraaf of Nu.nl bezoek overal staan dezelfde onderwerpen, soms letterlijk dezelfde teksten. In zo'n markt verdient alleen diegene met het grootste marktaandeel.

Het bedrijf waar ik werk heeft als core business het leveren van 'content' en wat opvalt is dat bijna niemand vraagt naar iets bijzonders! Iedereen wil hetzelfde als zijn buurman, maar dan goedkoper. In zo'n saai aanbod van content devalueert de hele markt. En ineens discussiëren we weer over 'Web2.0 features' toevoegen aan site om deze 'hip' te maken.

Ik zeg: 'Content is still King!', mits het echt toegevoegde waarde levert aan de consument, als hij de indruk heeft dat hij dit stukje 'content' overal kan halen dan daalt zijn waardering hiervoor.
Er is geen reactie op 'Content is still King'
 
Laat een reactie achter
onderwerp
reacties *
uw naam
e-mailadres
Spambeveiliging
Nederlands
English
Deutsch
Français
Voorkom spam: Klik op de sinaasappel
pagina 1/2 | volgende   [RSS]
Ongewenste vrijheid van meningsuiting  (18-04-2010)
Afgelopen vrijdagnacht raakte ik in discussie met twee prototypische SP-ers. Ze kennen mijn politieke betrokkenheid, flirten met het idee om op mijn partij te gaan stemmen, maar stemmen uiteindelijk toch vertrouwd. Ik begrijp heel goed wat ze interessant vinden bij mijn partij: onze roep naar kleinschaligheid, maar wel naar stedelijke proporties. Ik weet ook waar de pijnpunten zijn: onze roep om transparantie. Overmoedig geworden door enkele lezingen filosofie en enkele glaasjes bier besloot ik tot een experiment.
Er zijn 2 reacties op 'Ongewenste vrijheid van meningsuiting' Laat een reactie achter
Rob Oudkerk , serietaxatiefoutenmaker  (13-04-2010)
Rob Oudkerk flirt met het idee om burgemeester te worden van Amsterdam. Hij zal na de eerste ronde meteen er uit liggen, eenvoudigweg omdat hij in Amsterdam bewezen heeft ongeschikt te zijn door een taxatiefout te maken. Daar gaat de job van burgemeester over: geen taxatiefouten maken.
Er is geen reactie op 'Rob Oudkerk, serietaxatiefoutenmaker' Laat een reactie achter
Almere aan de Waal  (04-03-2010)
Een ontnuchterende verkiezingsuitslag. D66 maakt een iets mindere spectaculaire groei dan verwacht; een nek-aan-nek-race tussen PvdA en GroenLinks (GL), met als winnaar GL; gewoonNijmegen (gN) bewijst dat er een tweedeling bestaat in Nijmegen en weet hiervan te profiteren: felicitaties zijn op zijn plaats.
Er is geen reactie op 'Almere aan de Waal' Laat een reactie achter
Waarom Stadspartij Nijmegen NU!  (28-02-2010)
Omdat landelijke partijen draaien om maatschappelijke belangen, luister eens naar hun namen christelijk ..., democratisch ..., socialistisch ..., groen ..., enz.
Er is geen reactie op 'Waarom Stadspartij Nijmegen NU!' Laat een reactie achter
CTR ledit tot slechte sites  (23-05-2009)
Laatst had ik een gesprek met een vriend werkzaam in de SEO-industrie en hij was zo trots dat hij zijn klanten precies kon vertellen hoeveel kliks ze via hem hadden verdiend. Hij keek me ongelovig aan toen ik hem vertelde dat hoe groter zijn succes nu, hoe eerder deze in de toekomst zou ophouden. Mijn stelling is dat wanneer het enige verdienmodel voor uitgevers gebaseerd is op 'doorklikken' dit verschraling van het Web zal betekenen!
Er is geen reactie op 'CTR leidt tot slechte sites' Laat een reactie achter
Content is still King  (20-05-2009)
In 1997 schreef ik mijn eerste artikel met als titel 'Content is King!': een aanval op de misconceptie dat een leuk uitziende website een garantie was voor succes, sterker nog dat vormgeving alles was. Ik haalde mijn gelijk, maar sinds kort lijkt de discussie weer op te laaien.
Er is geen reactie op 'Content is still King' Laat een reactie achter
Koffie zwart graag!  (19-05-2009)
De laatste tijd valt mij steeds vaker op dat ondernemers koffie drinken zonder melk en suiker. Ik spreek gemiddeld 40 ondernemers in de week en bijna allemaal drinken zij hun koffie zwart en zonder suiker. Hun werknemers daarentegen gaan zich makkelijk te buiten aan allerlei frivoliteiten. Daarom tijd voor een nieuwe theorie!
Er zijn 2 reacties op 'Koffie zwart graag!' Laat een reactie achter
Skimmen door gierigheid van de banken  (18-05-2009)
In een poging om sympathie op te wekken waarschijnlijk brengen de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) vandaag het nieuws dat banken 31 miljoen schade hebben geleden door pinpasfraude. Dit gebeurt door het zogenaamde Skimmen. Het grappige is dat al heel snel duidelijk wordt dat de winkelier hier voor moet opdraaien, nou dat is wel heel erg flauw. Het Skimmen hebben de banken aan zichzelf te danken en zij wenden hun risico's tot nu toe voornamelijk af op de consument.
Er is geen reactie op 'Skimmen door gierigheid van de banken' Laat een reactie achter
Binnenstedelijke ondernemers en 'vroeger'  (09-05-2009)
Mensen veranderen niet echt, hun gewoontes en behoeften blijven hetzelfde, alleen hoe mensen zich uiten verandert. Veel binnenstedelijke ondernemers klagen dat zij weinig bezoekers hebben. Men doet net voorkomen alsof het "vroeger" beter was. Maar was het vroeger beter?
Er is geen reactie op 'Binnenstedelijke ondernemers en 'vroeger'' Laat een reactie achter
Air Yeezy Craze  (03-05-2009)
Afgelopen zaterdag was de officiële lancering van AIR YEEZY, een samenwerking van Kanye West en Nike. De schoen is nu al omgedoopt tot the Air Jordan van onze tijd. De lancering zorgde voor ware i-Phone taferelen.
Er is geen reactie op 'Air Yeezy Craze' Laat een reactie achter
pagina 1/2 | volgende   [RSS]
 © 2018 Aldo Paula  •  Powered by beat247