Aldo Paula
theBlog
18-04-2010
Ongewenste vrijheid van meningsuiting
13-04-2010
Rob Oudkerk, serietaxatiefoutenmaker
04-03-2010
Almere aan de Waal
28-02-2010
Waarom Stadspartij Nijmegen NU!
23-05-2009
CTR leidt tot slechte sites
20-05-2009
Content is still King
19-05-2009
Koffie zwart graag!
18-05-2009
Skimmen door gierigheid van de banken
09-05-2009
Binnenstedelijke ondernemers en 'vroeger'
03-05-2009
Air Yeezy Craze
11-07-2008
Stad2.0
theNews
30-10-2012
Kerst 2012
05-11-2012
Sinterklaas in Nederland 2012
29-10-2012
Schrijver Bernlef overleden
17-10-2012
Anouk naar Eurovisie Songfestival 2013
03-10-2012
Schrijver Roelf Bolt overleden
01-10-2012
Bijlmer Parktheater lanceert Bijlmer Jazz
19-09-2012
Dochter voor Robbie Williams
theFilmNews
12-11-2018
Marvel-bedenker Stan Lee overleden
12-11-2018
Shortcutz: Scrambled
11-11-2018
Sociaal drama Ray & Liz wint Gouden Alexander
11-11-2018
Monica Geuze rol in Wat Is Dan Liefde
12-11-2018
Nominaties European Film Awards 2018 bekend gemaakt
09-11-2018
European Animation Awards nominaties voor twee Nederlandse
08-11-2018
Minister Van Engelshoven opent InScience filmfestival
theBlog > CTR ledit tot slechte sites

CTR leidt tot slechte sites

Er is geen reactie op 'CTR leidt tot slechte sites' Laat een reactie achter
Pearle.nl
Is de toekomst van het Web een enorme coupons-uitventkraam worden?
23-05-2009

Laatst had ik een gesprek met een vriend werkzaam in de SEO-industrie en hij was zo trots dat hij zijn klanten precies kon vertellen hoeveel kliks ze via hem hadden verdiend. Hij keek me ongelovig aan toen ik hem vertelde dat hoe groter zijn succes nu, hoe eerder deze in de toekomst zou ophouden. Mijn stelling is dat wanneer het enige verdienmodel voor uitgevers gebaseerd is op 'doorklikken' dit verschraling van het Web zal betekenen!

Met AdSense waren ineens advertentiegelden voor alle uitgevers beschikbaar (Content is still King), maar met het populair worden van het doorklik-model verschoof het belang van advertentie naar marketing. De 'clickthrough rate' of CTR is een manier om succes van een reclamecampagne te meten. Wanneer een advertentie 100x wordt getoond en er wordt er 1x op geklikt, dan is de CTR 1%. Reclamemakers beschouwen 2% als zeer succesvol, maar 1% is een acceptabele CTR.

CTR is echter een dom model


Het doorklikken kan beïnvloed worden door interessante reclame-uitingen, denk aan een goede aanbieding of iets dat zeer nieuwsgierig maakt. Daar moeten reclamemakers creatief voor zijn, maar daar zijn ze niet voor opgeleid.

Een traditionele advertentie nodigt niet automatisch tot klikken, immers de bedoeling van een advertentie was altijd om aandacht te trekken voor een product en je hoopte dat de consument aan het product dacht als ie ging kopen. Dus draaide alles om de juiste doelgroepen te vinden en om zoveel mogelijke mensen in contact te brengen met de uiting. Een hoop van de advertenties zijn daarom niet effectief als doorklikadvertenties.

Dit leidde er toe dat adverteerders probeerden uitgevers onder druk te zetten door lagere prijzen te bieden voor een doorklik: in de hoop om zo meer klikken te krijgen voor hun euro. Dit is een ridicule ontwikkeling.

Uitgevers staan niet in dienst van de adverteerder, maar in dienst van hun publiek. De adverteerder kan profiteren van het succes van een uitgever door zijn product onder de aandacht van het publiek van de uitgever te brengen. Het succes van de uitgever wordt bepaald door hoeveel publiek hij elke dag tot zich trekt en dit doet hij door interessante, relevante en onderhoudende 'content' te hebben. Maar hoe interessanter de 'content' hoe minder geneigd het publiek zal zijn op een advertentie te klikken. Dus als de uitgever meer klikken moet genereren dan moet hij minder interessante 'content' hebben.

Daar zit dus precies het probleem: minder interessante content leidt tot minder bezoek, deze zal waarschijnlijk niet gecompenseerd worden door de verhoogde CTR en zie daar het begin van een neerwaartse spiraal. Dom, dom, dom!

Denk eens aan de effectiviteit van een coupon: niemand zal een coupon uit een mooie architectuur tijdschrift scheuren, maar wel uit een huis-aan-huis-blad.

Adverteerders hebben vaker van dit soort domme ideeën gehad, denk eens aan de advertorials, direct mailing, spammen, het zijn altijd wel blijverdjes omdat ze ergens wel effectief zijn. Advertenties die afgerekend worden op basis van CTR zullen uitgevers massaal aan de bedelstaf krijgen. Traditioneel kunnen uitgevers beter met advertentie-instrumenten omgaan en minder marketing-instrumenten, omdat met deze laatsten hun onafhankelijkheid in het geding komt.

We weten allemaal dat "3 halen, 2 betalen" marketing is en geen advertentie, alleen op het web noemen we het ineens wel advertentie.
Er is geen reactie op 'CTR leidt tot slechte sites'
 
Laat een reactie achter
onderwerp
reacties *
uw naam
e-mailadres
Spambeveiliging
Nederlands
English
Deutsch
Français
Voorkom spam: Klik op de banaan
pagina 1/2 | volgende   [RSS]
Ongewenste vrijheid van meningsuiting  (18-04-2010)
Afgelopen vrijdagnacht raakte ik in discussie met twee prototypische SP-ers. Ze kennen mijn politieke betrokkenheid, flirten met het idee om op mijn partij te gaan stemmen, maar stemmen uiteindelijk toch vertrouwd. Ik begrijp heel goed wat ze interessant vinden bij mijn partij: onze roep naar kleinschaligheid, maar wel naar stedelijke proporties. Ik weet ook waar de pijnpunten zijn: onze roep om transparantie. Overmoedig geworden door enkele lezingen filosofie en enkele glaasjes bier besloot ik tot een experiment.
Er zijn 2 reacties op 'Ongewenste vrijheid van meningsuiting' Laat een reactie achter
Rob Oudkerk , serietaxatiefoutenmaker  (13-04-2010)
Rob Oudkerk flirt met het idee om burgemeester te worden van Amsterdam. Hij zal na de eerste ronde meteen er uit liggen, eenvoudigweg omdat hij in Amsterdam bewezen heeft ongeschikt te zijn door een taxatiefout te maken. Daar gaat de job van burgemeester over: geen taxatiefouten maken.
Er is geen reactie op 'Rob Oudkerk, serietaxatiefoutenmaker' Laat een reactie achter
Almere aan de Waal  (04-03-2010)
Een ontnuchterende verkiezingsuitslag. D66 maakt een iets mindere spectaculaire groei dan verwacht; een nek-aan-nek-race tussen PvdA en GroenLinks (GL), met als winnaar GL; gewoonNijmegen (gN) bewijst dat er een tweedeling bestaat in Nijmegen en weet hiervan te profiteren: felicitaties zijn op zijn plaats.
Er is geen reactie op 'Almere aan de Waal' Laat een reactie achter
Waarom Stadspartij Nijmegen NU!  (28-02-2010)
Omdat landelijke partijen draaien om maatschappelijke belangen, luister eens naar hun namen christelijk ..., democratisch ..., socialistisch ..., groen ..., enz.
Er is geen reactie op 'Waarom Stadspartij Nijmegen NU!' Laat een reactie achter
CTR ledit tot slechte sites  (23-05-2009)
Laatst had ik een gesprek met een vriend werkzaam in de SEO-industrie en hij was zo trots dat hij zijn klanten precies kon vertellen hoeveel kliks ze via hem hadden verdiend. Hij keek me ongelovig aan toen ik hem vertelde dat hoe groter zijn succes nu, hoe eerder deze in de toekomst zou ophouden. Mijn stelling is dat wanneer het enige verdienmodel voor uitgevers gebaseerd is op 'doorklikken' dit verschraling van het Web zal betekenen!
Er is geen reactie op 'CTR leidt tot slechte sites' Laat een reactie achter
Content is still King  (20-05-2009)
In 1997 schreef ik mijn eerste artikel met als titel 'Content is King!': een aanval op de misconceptie dat een leuk uitziende website een garantie was voor succes, sterker nog dat vormgeving alles was. Ik haalde mijn gelijk, maar sinds kort lijkt de discussie weer op te laaien.
Er is geen reactie op 'Content is still King' Laat een reactie achter
Koffie zwart graag!  (19-05-2009)
De laatste tijd valt mij steeds vaker op dat ondernemers koffie drinken zonder melk en suiker. Ik spreek gemiddeld 40 ondernemers in de week en bijna allemaal drinken zij hun koffie zwart en zonder suiker. Hun werknemers daarentegen gaan zich makkelijk te buiten aan allerlei frivoliteiten. Daarom tijd voor een nieuwe theorie!
Er zijn 2 reacties op 'Koffie zwart graag!' Laat een reactie achter
Skimmen door gierigheid van de banken  (18-05-2009)
In een poging om sympathie op te wekken waarschijnlijk brengen de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) vandaag het nieuws dat banken 31 miljoen schade hebben geleden door pinpasfraude. Dit gebeurt door het zogenaamde Skimmen. Het grappige is dat al heel snel duidelijk wordt dat de winkelier hier voor moet opdraaien, nou dat is wel heel erg flauw. Het Skimmen hebben de banken aan zichzelf te danken en zij wenden hun risico's tot nu toe voornamelijk af op de consument.
Er is geen reactie op 'Skimmen door gierigheid van de banken' Laat een reactie achter
Binnenstedelijke ondernemers en 'vroeger'  (09-05-2009)
Mensen veranderen niet echt, hun gewoontes en behoeften blijven hetzelfde, alleen hoe mensen zich uiten verandert. Veel binnenstedelijke ondernemers klagen dat zij weinig bezoekers hebben. Men doet net voorkomen alsof het "vroeger" beter was. Maar was het vroeger beter?
Er is geen reactie op 'Binnenstedelijke ondernemers en 'vroeger'' Laat een reactie achter
Air Yeezy Craze  (03-05-2009)
Afgelopen zaterdag was de officiële lancering van AIR YEEZY, een samenwerking van Kanye West en Nike. De schoen is nu al omgedoopt tot the Air Jordan van onze tijd. De lancering zorgde voor ware i-Phone taferelen.
Er is geen reactie op 'Air Yeezy Craze' Laat een reactie achter
pagina 1/2 | volgende   [RSS]
 © 2018 Aldo Paula  •  Powered by beat247